Autor: red. D. Dudkiewicz Marketing usług turystycznych to podręcznik kierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz dla osób zajmujących się organizacją i marketingiem turystycznym.
Głównym celem książki jest przedstawienie w sposób kompleksowy znaczenia i rozumienia sensu działań marketingowych w turystyce - jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin gospodarki narodowej, a zarazem stającej się największą potrzebą społeczną współczesnych ludzi.
Podręcznik zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę branży turystycznej, prezentując ją w sposób syntetyczny i zwięzły.
Z recenzji prof dr hab. Krystyny Żelaznej
Autor: red. D. Dudkiewicz
ISBN: 978-83-60197-77-6
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka
Format: 170 x 240
Liczba stron: 278
>>
Zamów już dziś!
Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego
Autor: Patrycja Litwicka
Publikacja z serii „Biblioteka metodyczna turystyki” przeznaczona jest dla animatorów czasu wolnego podejmujących pracę w ośrodkach wypoczynkowych, resortach i hotelach. Zawiera teoretyczne podstawy animacji, ocenę predyspozycji osobowościowych i organizacyjnych animatora, omawia prawne uwarunkowaniach zatrudnienia i pracy w animacji czasu wolnego. W osobnym rozdziale opisano przykłady pracy animatora w różnych środowiskach społecznych (animacja wśród dzieci, młodzieży i dorosłych). Autorka zaproponowała również szereg imprez, związanych z animacją wieczorową i nocną, przeznaczonych do realizacji w różnych grupach wiekowych. Zwrócono także uwagę na subiektywne i obiektywne trudności występujące w pracy animatora, wskazano różne sposoby radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i zagrażających zdrowiu i życiu uczestników zajęć animacyjnych.
Autor: Patrycja Litwicka
Wydanie: II zmienione
Wydawca: Proksenia
Miejsce i rok wydania: Kraków 2011
Format: B5
Ilość stron: 152
>>
Zamów już dziś!
Człowiek w podróży
Autor: red. Z. Krawczyk, E. Lewandowska-Tarasiuk, J.W. Sienkiewicz
Homo viator - topos człowieka w drodze, w podróży, w wędrówce pełnej przygód, a także pielgrzyma i emigranta. Od zawsze stawał się źródłem inspiracji dla mistrzów wielu dziedzin twórczości literackiej i artystycznej - plastycznej i muzycznej, tak w kręgu cywilizacji śródziemnomorskiej, jak i poza Europą. Sama podróż, posiadająca wiele definicji, to bez wątpienia jeden z najbardziej autentycznych i realnych wyznaczników ludzkiego życia - przy tym rola podróży w ludzkim życiu stale wzrasta.
Podróżowanie jest nam coraz bardziej potrzebne, podróżujemy coraz więcej, coraz dalej, coraz różnorodniej, coraz bardziej wyrafinowanie i coraz bardziej sprawnie. Bycie w podróży to może najpowszechniejszy fakt naszego istnienia, fakt tak znamienny, symptomatyczny i istotny, że nietrudno ująć go jako wręcz symboliczny wyraz naszej natury czy metafizycznej kondycji.
Na treść oddanej do rąk czytelnika publikacji Człowiek w podróży składają się trzy rozdziały: I. Antropologia podróży, II. Podróże ludzi sztuki, nauki i polityki, III. Motywy, rodzaje i funkcje podróży. Autorzy prezentują w swoich opracowaniach podróż i wędrówkę - a przez nie turystykę - w kategoriach przemian kulturowych i cywilizacyjnych, antrnpologiczno-filozoficznych, teologicznych, socjologicznych oraz osobistego zapisu i doświadczenia. Podróż i wędrówka w prezentowanych tekstach jawią się jako dwie strategie ludzkiego egzystowania (teologiczna i filozoficzna) oraz dwa alternatywne projekty turystyki.
Autor: red. Z. Krawczyk, E. Lewandowska-Tarasiuk, J.W. Sienkiewicz
ISBN: 978–83–60197–82–0
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka
Format: 170 x 240
Liczba stron: 390
>>
Zamów już dziś!